Detta ämne innehåller 2 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 8 månader, 3 veckor sedan.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hem › Forum › Nyemissioner › H.V.R. Water Purification
Detta ämne innehåller 2 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 8 månader, 3 veckor sedan.
Just nu (27/5 – 10/6) så gör H.V.R. Water Purification en nyemission av B-aktier. Emissionskursen är 70 kronor per aktie.
Jag vet inte om de har gjort en objektiv och rimlig värdering av bolaget. Det kan de såklart ha gjort. Men oberoende av bolagets egen värdering så har jag lagt upp en del av mitt innehav till försäljning för endast 22 kronor per B-aktie. Är någon intresserad?
Jag ser nu att HVR:s huvudägare Scarab säljer en del av sina HVR-aktier i samband med nyemissionen. För varje HVR-aktie man köper i nyemissionen för 70 kr så får man av Scarab köpa en HVR-aktie för 35 kr (halva ”priset”). Jag vet inte vad man ska säga, eller tycka, om detta. Men jag väljer i alla fall nu att sälja mina aktier för halva priset som Scarab erbjuder, dvs. 17,5 kr. Kanske är det någon som är intresserad, eller vill komma med ett motbud…
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.