Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av kkarlsson724@gmail.com 9 månader, 1 vecka sedan.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hem › Forum › Onoterade aktier › Köpes: Onoterade aktier utan begränsningar
Taggat: Köpa
Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av kkarlsson724@gmail.com 9 månader, 1 vecka sedan.
Jag söker att köpa onoterade aktier, gärna större belopp (200k uppåt). Det är viktigt för mig att aktierna inte omfattas av några begränsningar i aktieägaravtal eller andra dokument som kan påverka min möjlighet att sälja vidare aktierna.
Viktiga kriterier:
Inga restriktioner vid överlåtelse: Aktierna får inte vara belagda med hembudsförbehåll, förköpsrätt, eller andra villkor som begränsar vidareförsäljning.
Bolagsordning: Bolagsordningen får inte innehålla samtyckesförbehåll eller andra krav som påverkar aktieöverföring.
Handelsmöjligheter: Jag föredrar aktier som kan handlas på en organiserad andrahandsmarknad, men privat handel är också av intresse.
Ägarregistrering: Jag vill veta hur registrering och överföring av äganderätt hanteras i aktieboken vid en försäljning.
Har ni Memorandum eller Pitchdeck så är även det väldigt intressant.
Om du har aktier som matchar dessa kriterier, vänligen kontakta mig med detaljer om bolaget och aktierna.
Mvh
Karl Karlsson
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.